Περι του «θαύματος» του «αγίου» φωτός   6 Σχόλια

Κάθε χρόνο, πάσχα εποχή πλημμυρίζει ο τηλεοπτικός κόσμος με εικόνες κατάνυξης, εικόνες από πλήθη που περιμένουν τον αρχι-μάγο να βγει από τη σπηλιά, αφού έχει κάνει ακόμη μια φορά το τρικ του. Και σαν άλλα πρόβατα μιας άλλης εποχής όλοι χαίρονται, και δεν σκέφτονται ούτε για 1 στιγμή, «καλά μήπως είναι τρικ;»

Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε έναν πολύ απλό τρόπο για να «ανάψει» κάποιος μερικά κεριά, χωρίς ιδιαίτερα τεχνολογικά τρικ. απλώς ένα διάλυμα φωσφόρου το οποίο καθυστερεί την αυτανάφλεξη του φωσφόρου ανάλογα με την περιεκτικότητα του διαλύμματος. (ο διαλύτης εξατμίζεται σταδιακά όσο περνά η ώρα άρα αυξάνει η περιεκτικότητα του φωσφόρου στο διάλυμα. Όταν η συγκέντρωση του φωσφόρου στο διάλυμα ξεπεράσει μια κρίσιμη τιμή, αυταναφλέγεται χωρίς άλλη παρέμβαση)

Το βίντεο είναι κομμάτι ελληνικής εκπομπής (με την γνωστή Τατιάνα), η επίδειξη είχε γίνει παρουσία πολλών φανατικών πιστών και απίστων, άρα αποκλείονται τα τρικ από μέρους του εικονολήπτη. Ανάβει όχι 1 αλλά 5 κεριά με την ίδια μέθοδο.

Κάνοντας κλικ στο βίντεο, μεταφέρεστε στη σελίδα του youtube όπου θα δείτε και άλλα βίντεο με τον συγκεκριμένο (Καλόπουλο) κάνει την ίδια επίδειξη σε άλλες ελληνικές εκπομπές.

Μετά από μια μικρή προσωπική έρευνα στα Γεωγραφικά του Στράβωνος[1], δεν επιβεβαίωσα τους ισχυρισμούς του Καλόπουλου για γνώση αυταναφλεγόμενων υλικών από τις εποχές «προ χριστού» (επιβεβαίωσα ωστόσο για γνώση περί εξαιρετικά εύφλεκτων υλικών. Ως νάφθα είναι γνωστό το ακάθαρτο πετρέλαιο σύμφωνα με τη wikipedia). Ο φώσφορος σαν ουσία είναι γνωστός από πριν το 1800 σύμφωνα με τη wikipedia, και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στο β παγκόσμιο πόλεμο. (μέχρι και σήμερα, οι βόμβες λευκού φωσφόρου προκαλούν φοβερά εγκαύματα, καθώς η ανάφλεξη είναι αυθόρμητη στα σημεία που έχουν πέσει ψήγματα, χωρίς άλλη αιτία, ενώ πχ την βενζίνη πρέπει να την ανάψεις)

Λίγη φιλοσοφική αναζήτηση:

Άγιο Φώς με το Ιερό Ζίππο!

Ιερό Ζίππο.

Ο θεός κατά τους χριστιανούς θεολόγους& μαυροφορεμένους μάγους έχει αφήσει την ελευθερία βούλησης στους ανθρώπους. Σύμφωνα με αυτή την καραμέλα, γιαυτό δεν παρουσιάζεται επί σκηνής για να μας λύσει

τις απορίες. Όμως, ένα θαύμα το οποίο δεν υπακούει στους νόμους της τυχαιότητας, θα οδηγούσε σε αναγκαστική πίστη (σύμφωνα με τους ίδιους θεολόγους πάντοτε). Επομένως δεν θα συμμετείχε (ο θεός των χριστιανών ορθοδόξων) σε ένα προκαθορισμένο ραντεβού στον πανάγιο τάφο, κάθε χρόνο, έτσι;

Καλά θα ρωτήσει κάποιος αθώος, γιατί η εκκλησία να αυτοεκτίθεται έτσι;

Η περίοδος του Πάσχα είναι για την εκκλησία (και την περιοχή της Ιερουσαλήμ) ότι η περίοδος εκπτώσεων για τους εμπόρους: η εποχή που κάνουν τον ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ τζίρο της χρονιάς[2]! σκεφτείτε το λίγο: ποιες μέρες πηγαίνουν όλοι στην εκκλησία; Χριστούγεννα και Πάσχα, και μάλιστα περισσότερο το Πάσχα (περισσότερες μέρες λειτουργίας). Το δέ πάσχα για την περιοχή της Ιερουσαλήμ είναι πραγματικά παραδεισένια περίοδος από οικονομικής άποψης, σκεφτείτε τις ορδές των πιστών που πηγαίνουν. Τρελοί είναι να το αμφισβητήσουν;

[1.] Τα Γεωγραφικά του Στράβωνος είναι εδώ στα αγγλικά (υπάρχει και ελληνική έκδοση η οποία δεν περιλαμβάνει όλα τα κεφάλαια οπότε δεν την κοίταξα καν):

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus:text:1999.01.0239

Θέλω να ευχαριστήσω τον Astron στου οποίου το blog πρώτο-εντόπισα το βίντεο, καθώς δεν είμαι φαν της Τατιάνας. (και της τηλεόρασης γενικότερα.)

Η αναφορά στην επίδειξη του Καλόπουλου δεν σημαίνει σε κάποια περίπτωση πλήρη ή μερική αποδοχή των (υπολοίπων) απόψεων η πιστεύω του.

Παράρτημα Α

Ο π. Μεταλληνός δηλώνει ότι η καντήλα είναι αναμμένη κατά τη διάρκεια της «αφής του αγίου φωτός». Στην ίδια συνέντευξη αναφέρεται ότι ο «εξονυχιστικός έλεγχος» αφορά αποκλειστικά την από-ένδυση του πατριάρχη από τα άμφια και την εμφάνιση του μόνο με στιχάριο (απλό ράσο). Όχι κάποιου είδους σωματικό έλεγχο.

Δείτε επίσης

Ο π. Μεταλληνός κ ο  Κοκόρης  δηλώνουν σε 2 διαφορετικές εκπομπές ότι η «ακοίμητη καντήλα» είναι αναμμένη κατά τη διάρκεια του «μυστηρίου». Τελικά δε χρειάζονται πολύπλοκα τρίκ. Απλά λίγη πίστη, και ΠΟΛΛΗ αφέλεια.

Εδώ βλέπει κανείς να διαβάζεται στην Τατιάνα πάλι επιστολή του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στην Εφημερίδα Βήμα (φύλλο 21-4-2006) όπου δηλώνεται ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για θαύμα αλλά για «σκέτς».

Η Επιστολή:

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΣΕΤΣΗ – (ΤΟ ΒΗΜΑ 21/4/2006)

===================================================================

Η επικείμενη εορτή του Πάσχα ξανάφερε στο προσκήνιο το θέμα της αφής του Αγίου Φωτός. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις φημολογούμενες προθέσεις του καθηρημένου πρώην Πατριάρχου Ιεροσολύμων Ειρηναίου να κάνει δυναμική κάθοδο στον Πανάγιο Τάφο το Μέγα Σάββατο και με την ανοχή, αν όχι την στήριξη, του Ισραήλ να προεστεί της τελετής του Αγίου Φωτός. Ας ελπίσουμε ότι πρόκειται για φήμες και δεν θα ξαναγίνουμε μάρτυρες φαιδροτήτων που θα ερεθίσουν κόσμο και θα ταράξουν την γαλήνη των ημερών.

Τα τεκταινόμενα στην Ιερουσαλήμ και ο κίνδυνος να πολιτικοποιηθεί μια βασική για την πίστη μας λειτουργική πράξη, δίνουν πλέον στην Εκκλησία την μοναδική ευκαιρία να άρει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει μέχρι σήμερα τα σχετικά με την αφή του Αγίου Φωτός, διαφωτίζοντας τους πιστούς όσον αφορά το θεολογικό υπόβαθρο και τον συμβολισμό της ωραίας και ευφρόσυνης αυτής τελετής, και εξηγούμαι.

Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για «θαύματα» προκειμένου να πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά «ουρανόθεν» για να ανάψει την λαμπάδα του Πατριάρχου.

Όπως όμως αναφέρει ο διαπρεπείς καθηγητής Κωνσταντίνος Καλοκύρης στο περισπούδαστο σύγγραμμά του «Το Αρχιτεκτονικό Συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το Θέμα του Αγίου Φωτός» πρόκειται για έναν θρύλο, ο οποίος καλλιεργήθηκε στους Άγιους Τόπους μετά την εισβολή των σταυροφόρων και μέσα στα πλαίσια της διαμάχης Ορθοδόξων Λατίνων και Αρμενίων, που ο καθείς διεκδικούσε δι’ εαυτόν το προνόμιο του «λαμβάνειν εξ ουρανού» το ανέσπερο Φως!

Η ευχή την οποία αναπέμπει ο Πατριάρχης προ της αφής μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο είναι σαφέστατη και δεν επιδέχεται καμιά παρερμηνεία. Ο Πατριάρχης δεν προσεύχεται για την διενέργεια θαύματος. Απλώς «αναμιμνήσκεται» της θυσίας και της τριημέρου Αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος σ’ Αυτόν λέγει: «εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδίδομεν τοις πεστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξεις αυτό αγιασμού δώρον…» Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον Πανάγιο Τάφο. Όπως ακριβώς πράττει ο κάθε Πατριάρχης και ο κάθε κληρικός την ημέρα της Λαμπρής, όταν παίρνει Φως Χριστού από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται υπεράνω της συμβολίζουσας τον Τάφο του Κυρίου Αγίας Τράπεζας.

Το μυστήριο όμως που καλλιεργήθηκε γύρω από το τελετουργικό της αφής του Αγίου Φωτός και οι λαϊκές περί αυτού αντιλήψεις στις μέρες μας συνετέλεσαν στην οικειοποίηση και εκμετάλλευση από έξω εκκλησιαστικούς κύκλους της άκρως συμβολικής και κατανυκτικής αυτής λειτουργικής πράξεως της Εκκλησίας μας. Ο λόγος για την διαπόμπευση του Αγίου Φωτός με την οργανωμένη αεροπορική μεταφορά του στον ελλαδικό χώρο, συνοδεία κυβερνητικών παραγόντων, τιμητικών αγημάτων, ευζώνων και προσκόπων (και φυσικά τηλεοπτικών συνεργείων!), προκειμένου όπως ο νεοέλληνας γιορτάσει «αυθεντικό ελληνικό Πάσχα». Ωσάν οι πρόγονοί μας να μη γιόρταζαν Ανάσταση Χριστού προτού εφευρεθεί το αεροπλάνο! Ή ωσάν οι ανά τα πέρατα της οικουμένης Ορθόδοξοι να μην εορτάζουν Πάσχα Κυρίου, μια και η Ολυμπιακή δεν «πετά» ως τις χώρες τους!

Επέστη όμως καιρός να τερματισθεί ο διασυρμός των Θείων. Είναι δε σόλοικο και αποτελεί και αποτελεί ασέβεια το να αποδίδει κανείς «τιμές Αρχηγού Κράτους» στο Άγιον Φως, το οποίο προέρχεται από τον τάφο εκείνου που δήλωσε ότι «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου»

====================================================================

Μέγας πρωτοπρεσβύτερος ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως

ΤΟ ΒΗΜΑ 21/4/2006

Παράρτημα Β

Τα καραγκιοζιλίκια σε όλο τους το μεγαλείο:

Ο ομαδικός παροξυσμός συνεχίζεται:

Παράρτημα Γ


Εκτενής Αναφορά επίσης:

Advertisements

6 responses to “Περι του «θαύματος» του «αγίου» φωτός

Subscribe to comments with RSS.

  1. Μια καλή ανάλυση βρήκα και εδώ, αν και σε εντελώς διαφορετική διάσταση απο τη θέση του Καλόπουλου.

    http://diarkeiserevna.blogspot.com/2010/04/blog-post_16.html

    Κοντολογίς λέει οτι τα περί «εξονυχιστικού ελέγχου» του ιερέα που μπαίνει στον τάφο είναι κυριολεκτικά στάχτη στα μάτια, και μπορεί να πάρει μαζί του οτιδήποτε θέλει τσακμακόπετρα zippo η οτι να ‘ναι. Την δουλειά την κάνει ο φανατισμός και η πίστη στο ότι βλέπουν θαύμα ενώ υπάρχουν πολλά στοιχεία για το πώς θα μπορούσαν να εξαπατήσουν τους παρευρισκομένους.

  2. Προστέθηκαν τα Παραρτήματα Α κ Β.

  3. http://roides.wordpress.com/2010/04/09/9apr10b/
    Η Απάτη του Αγίου Φωτός [4]

    http://roides.wordpress.com/2007/04/10/agiofws_delivery/
    Το «Αγιο Φως» αρχηγός Κράτους, ή δεν πάω καλά.

    http://roides.wordpress.com/2008/11/25/25nov08/
    Σκότος και Έρεβος κάτω από το θαυματουργόν «Άγιον Φως»

    http://roides.wordpress.com/2006/02/12/%CE%9A%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%AE%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%BC/
    Κοραής: για το άγιο φως της Ιερουσαλήμ

    http://roides.wordpress.com/2010/04/14/14apr10-2/
    Λόγιοι κληρικοί ξεσκεπάζουν ιερές απάτες

  4. Άγιο Φώς Απάτη
    Περιοδικό Δαυλός, Τεύχος Ιουνίου 2006,
    http://davlos.gr.dedi1365.your-server.de/webfiles/yearspec.php?id=7473&kod=13104&page=7

  5. Παράθεμα: Άγιο Φώς: Περί του “θαύματος” του… (Πάσχα 2011) « Απελευθέρωση απο τα δεσμά.

  6. Παράθεμα: Άγιο Φώς Priceless! « Απελευθέρωση απο τα δεσμά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

The Out Campaign: Scarlet Letter of Atheism
url,  tracking
Αρέσει σε %d bloggers: