Γιατί άθεος;   7 Σχόλια

Γιατί κάποιος να είναι άθεος με άποψη; Η, γιατί να χάνει χρόνο από τη ζωή του, απλήρωτο φυσικά για την προστασία των κεκτημένων της επιστημονικής μεθόδου απο τον θρησκευτικό φανατισμό; Η παραδοχή μιας ενιαίας θρησκείας έναντι της παραδοχής του αθεϊσμού πιθανόν να ένωνε όλους του ανθρώπους της γής (μακράν υποθετικό σενάριο μιας και δεν θα συμφωνούσαν ποτέ αλλά..).
Ο Carl Sagan δίνει μια υποθετική μορφή του κόσμου σήμερα, αν δεν είχε καταπιεστεί/καταστραφεί η αρχαία πρόοδος και ανασταλεί η οποιαδήποτε καινούρια στις επιστήμες στο όνομα της Χριστιανικής (η οποιασδήποτε άλλης) πίστης.

Διευκρίνηση προς κάθε τυφλωμένο από τη θρησκεία του: Το παραπάνω δεν είναι εξύμνηση στο δωδεκαθεισμό η σε οποιοδήποτε άλλο παιδικό/προχριστιανικό παραμύθι! Είναι εξύμνηση της απελευθέρωσης της δημιουργικότητας του ανθρώπου σε ορθολογιστικά και όχι θρησκευτικοφανατικά πρότυπα…

Advertisements

7 responses to “Γιατί άθεος;

Subscribe to comments with RSS.

  1. Καλημέρα Φίλε Αντώνη, σήμερα θέλω να γράψω την ελεύθερη άποψη μου για τον Αθεϊσμό, μιας και βλέπω πολλούς νέους μέσο διαδικτύου να πιστεύουν στην Άτυπη λογική του Αθεϊσμού.Και για να μην παραξήγηθω δεν γράφω την άποψη μου για σένα και τους Αναγνώστες σου……
    Όταν μιλάμε για αθεϊσμό πρέπει να είμαστε λίγο προσεκτικοί. Γιατί αυτός που εμείς νοιώθουμε άθεο στην πραγματικότητα δεν είναι. Μπορεί κάποιος να ζει πολύ διαφορετικά από ό,τι ζούμε εμείς, αλλά αυτό δεν μπορεί να κληθεί αθεΐα. Υπάρχει ο θεωρητικός αθεϊσμός και πρακτικός αθεϊσμός, μπορούμε δε να ισχυρισθούμε ότι υπάρχει και ο θρησκευτικός αθεϊσμός. Στον τελευταίο ανήκουν οι άνθρωποι εκείνοι που ζουν στον χώρο της Εκκλησίας πολύ επιφανειακά, χωρίς να αποκτούν προσωπική επίγνωση της θείας Χάριτος, προσωπική γνώση του Θεού. Οι Φαρισαίοι της εποχής του Χριστού ζούσαν μια τέτοια ιδιότυπη αθεΐα. Υποστήριζαν και δίδασκαν τον νόμο και όμως αγνοούσαν τον Νομοθέτη, και όχι μόνον Τον αγνοούσαν αλλά και Τον σταύρωσαν. Γι’ αυτό είναι δύσκολο κανείς να χαράξει μια διαχωριστική γραμμή μεταξύ της πίστεως και της απιστίας. Μπορεί κάποιος να φαίνεται πιστός και όμως να καταλήξει σε πλήρη αθεΐα και αγνωστικισμό. Και μπορεί κάποιος άλλος να φαίνεται εξωτερικά άθεος και όμως να βρει την τέλεια πίστη.
    Άνθρωποι ημιμαθείς, με πλήρη άγνοια τής Ορθόδοξης πίστης, οι σύγχρονοι αθεϊστές στην Ελλάδα παπαγαλίζουν ξενόφερτες ιδέες. Ιδέες που αναπτύχθηκαν στη Δύση, και που αντιτάχθηκαν σε Παπικές και Προτεσταντικές διαστροφές τής Χριστιανικής πίστης. Όμως αυτό που στη Δύση στρεβλώθηκε από τον Δυτικό κίβδηλο (χριστιανισμό), στην Ανατολή ουδέποτε διαστρεβλώθηκε. Εδώ η αθεϊστική λογίκευση τής Δύσης δεν έχει ερείσματα. Έτσι και οι αμαθείς συμπατριώτες μας που παπαγαλίζουν οτιδήποτε ξενόφερτο, βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου στα όσα λένε. Όφειλαν πρώτα να γνωρίσουν το Ορθόδοξο δόγμα, και μετά να μιλήσουν, με θέσεις συνεπείς προς τα όσα πιστεύουν οι Χριστιανοί. Τότε θα έβλεπαν, ότι όλοι αυτοί οι (μεγάλοι) αθεϊστές φιλόσοφοι τής Δύσης, ήταν και αυτοί δυστυχείς ημιμαθείς, απογοητευμένοι από τον κίβδηλο (χριστιανισμό) τής Δύσης, γιατί ΠΟΤΕ!!
    δεν γνώρισαν τη Χριστιανική πίστη, όπως τη διαφύλαξε η Ορθοδοξία.
    Αν και οι αθεϊστές θεωρούν τους εαυτούς τους ως (ορθολογιστές), (απροκατάληπτους) και (προοδευτικούς), η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική, για τους περισσοτέρους απ’ αυτούς…..
    Πολλοί χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους (Αθεο). Όμως απ’ όλους αυτούς, ελάχιστοι έχουν κατανοήσει τη σημασία τής φράσης αυτής και τών λογικών αντιφάσεων που προϋποθέτει η αποδοχή της.
    Ποιος είναι (Αθεος;)Αυτός που ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ. Και μόνο με τη διατύπωση αυτή, γίνεται εμφανές ότι ο αθεϊσμός, προϋποθέτει πίστη στην ανυπαρξία τού Θεού.
    Πολλοί αθεϊστές λένε…. (Εγώ δεν πιστεύω στον Θεό, επειδή δεν έχω αποδείξεις γι’ αυτό).Όταν όμως τους πεις…. (Τι αποδείξεις έχεις για το αντίθετο;) τότε μόνο υποθέσεις έχουν να αντιτάξουν, χωρίς την παραμικρή απόδειξη. Έτσι, η αθεϊστική τους θέση, δεν είναι αποτέλεσμα αποδείξεων, αλλά απλώς ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ μεταξύ δύο αναπόδεικων θέσεων….. τής ύπαρξης και τής μη ύπαρξη τού Θεού.
    Κάποιοι απο αυτούς, βλέποντας το παραπάνω αδιέξοδο, για να ξεφύγουν από τη λογική αυτή αντίφαση, λένε….. (Εγώ δεν απορρίπτω την ύπαρξη τού Θεού, απλώς δεν έχω κάποια απόδειξη για να πιστέψω στον Θεό.)
    Οι άνθρωποι αυτοί, είναι συνεπείς σε αυτό που λένε. Μόνο που ΔΕΝ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΑΘΕΪΣΤΕΣ. ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΕΣ. Γιατί Αθεϊστής είναι εκείνος που απορρίπτει την ύπαρξη τού Θεού. Αγνωστικιστής είναι αυτός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχει Θεός αλλά απλώς δεν έχει πειστεί.
    Και μιλάω για τους πραγματικούς Αγνωστικιστές, εκείνους που αναγνωρίζουν τη διαφορά αυτή…..
    Κατα την ταπεινή μου άποψη οι Αγνωστικιστές είναι ποιο λογικοί.
    Είναι λοιπόν σημαντικό σε μια συζήτηση με (Αθεϊστές), να ξεκαθαρίζουν τι ακριβώς εννοούν και ποια η σχέση τους με τον Αγνωστικισμό.
    Από τη στιγμή λοιπόν που κάποιος θα πει… (Είμαι αθεϊστής), δηλώνει πίστη σε μία αναπόδεικτη δήλωση, ότι (δεν υπάρχει Θεός). Και είναι τόσο αναπόδεικτη, όσο και η παραδοχή ότι (υπάρχει Θεός). Ο Αθεϊσμός λοιπόν, δεν συμβαδίζει με τον ορθολογισμό και τη λογική. Είναι απλώς μία ακόμη νέα μόδα και χωρίς σημασία Θρησκεία…..
    Η άποψη μου (οχι πως είναι και καλύτερη)

  2. Έχω μια μπαλίτσα …
    Έχω μια μπαλίτσα - Θρησκευτική Λογική

    Δες και αυτό
    https://apeleytheros.wordpress.com/2010/09/29/sam-harris/

    Ένας από τους λόγους που είμαι άθεος είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να πιστέψω. Το Α-θεος είναι καταχρηστικός όρος, αναγκαστήκαμε να τον εφεύρουμε για να διαχωρίσουμε τη στάση μας από την υπόλοιπη κοινωνία. Ο Dawkins έχει κάνει μια «κλίμακα» στην οποία βαθμονομείται το θρησκευτικό-αθεϊστικό αίσθημα. Στους κύκλους των άθεων γίνεται αρκετή συζήτηση για το πού ανήκει ο κάθε ένας στο εξάρι η στο εφτάρι (η κλίμακα έχει 7 βαθμίδες).
    Το εξάρι λέει «πιστεύω ότι δεν υπάρχει θεός»
    το εφτάρι λέει «είμαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει θεός»

    Εγώ προσωπικά δεν έχω βρει κάποιο κατάλληλο επιχείρημα ώστε μπορώ να αποδείξω ότι δεν υπάρχει θεός. Μπορώ να αποδείξω ότι ο θεός που έχουν εφεύρει οι κάθε λογής θρησκείες είναι εφεύρημα, αυτό αποδεικνύεται επειδή έχεις στοιχεία για να καταρρίψεις/απομυθοποιήσεις. (όπως για παράδειγμα την αγία γραφή και τη θεοπνευστία της, το κοράνι, την Τορά, αυτά τα έχεις στα χέρια σου και μπορείς άνετα αναδεικνύοντας αποσπάσματα, να πεις ότι λένε κουταμάρες). Μπορώ επίσης να δείξω ότι τα φιλοσοφικά επιχειρήματα που προβάλλουν οι κατά καιρούς θεϊστές δεν στέκουν με βάση τους κανόνες της λογικής.
    Αυτό δεν με ενθαρρύνει να υιοθετήσω οποιαδήποτε θεϊστική εκδοχή. Άρα μου μένει ο αθεϊσμός. Ο Αγνωστικισμός για μένα είναι περισσότερο φιλοσοφική δικαιολογία τύπου «δεν θέλω να τσακώνομαι ούτε με τους μεν ούτε με τους δε».

    Για παράδειγμα, ούτε στην αστρολογία «πιστεύω». Αυτό το κάνω γιατί επίσης τα στοιχεία είναι αντίθετα στους ισχυρισμούς της, όπως είναι αντίθετα και στους ισχυρισμούς της θρησκείας. Παρόμοια, η αστρολογία έχει αρκετούς «ευχαριστημένους πελάτες», που ξοδεύουν τα λεφτά τους στους τσαρλατάνους της. Όμως, η ειδοποιός διαφορά είναι οτι η αστρολογία δεν μου επιβάλλεται μέσω του κρατικού μηχανισμού, δεν «απαιτεί» σεβασμό, δεν επεμβαίνει στην πολιτική, δεν κατευθύνει συγχρονισμένα τις μάζες ώστε να ισχυροποιήσει τη θέση της στην κοινωνία, όπως κάνει η θρησκεία αιώνες τώρα. (και πολλά άλλα ΔΕΝ) Αν ποτέ η αστρολογία επιβληθεί μέσω του κρατικού μηχανισμού, και εγώ ο Φυσικός (και γνώστης) θεωρηθώ μια γραφική -φανατισμένη- μειοψηφία που είναι δεύτερης τάξης πολίτης και χρειάζεται να διεκδικεί το δικαίωμα να μην του επιβάλλεται η τελευταία, να είσαι σίγουρος ότι θα εφευρεθεί και ο όρος αν-αστρολόγητος και πιθανότατα οι αντίστοιχες ενώσεις ατόμων που θα παλεύουν για το ξε-αγκίστρωμα της από τον κρατικό μηχανισμό.
    Να μην αναφέρω ότι ΑΝΑΓΚΑΖΟΜΑΙ να πληρώνω τα «πανηγύρια».

  3. Δέν μπορώ να καταλάβω και να εμπεδώσω(συγνώμη γι αυτό)τα στάδια του Αθεϊσμού κατά την κρίση του Κυρίου Dawkins….Είναι ένας απλός Συγγραφέας που Οροθετεί την δική του ελεύθερη άποψη όχι πως είναι η καλύτερη, μιας και δεν γνώρισε ποτέ του τον Ορ. Χριστιανισμό….
    Και στο γράφω αυτό,γιατί ο ο Κλεμάν,βασικά διακρίνει τρία στάδια αθεϊσμού….(κατά την κρίση του…..)
    (Το πρώτο είναι ο αντιθεϊσμός, η επανάσταση ενάντια στο Θεό, στο όνομα της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Ο αντιθεϊσμός γεννιέται από την αποσύνθεση της χριστιανοσύνης, όταν αυτή, σιωπηρά νεκρή, μεταμορφώνεται σε ιδεολογία και αναζητάει τον ολοκληρωτισμό για να αντικαταστήσει τη χαμένη δύναμη του ολόκληρου).Μια κατεστημένη θρησκεία, που έχει μεταβληθεί σε ιδεολογία, απογοητεύει τους ανθρώπους, οι οποίοι επηρεασμένοι και από άλλα κοσμοθεωρητικά κίνητρα πολεμούν ανοιχτά αυτήν την νεκρά και αποστεωμένη θρησκεία. Οι αντιδράσεις είναι ισχυρές. Κοροϊδεύουν όλα τα της θρησκείας και μάλιστα στο όνομα της δικαιοσύνης και της ελευθερίας. Είναι δηλαδή επαναστατικός και αντιθετικός.
    Το δεύτερο στάδιο έρχεται μετά το προηγούμενο. Αφού κουράσθηκαν να εμπαίζουν και να πολεμούν φθάνουν σε άλλη κατάσταση. (Ο επαναστατικός και μαχητικός αθεϊσμός εξασθενεί από την ίδια του τη νίκη. Ενώ οι μάζες γλιστράνε στην αδιαφορία… ή γλιστράνε στη φυγή και τη “διασκέδαση” της “κοινωνίας του θεάματος”, οι πιο απαιτητικοί προσκρούουν στο πεπερασμένο και παραιτούνται από την αισιοδοξία, αναπτύσσουν φιλοσοφίες του παραλόγου και της ναυτίας). Έτσι η αδιαφορία και η απελπισία είναι εκείνα που διακρίνουν αυτό το δεύτερο στάδιο του αθεϊσμού. Από θρησκευτικό βίωμα γίνεται κοινωνιολογικό. Κουρασμένος από την μάχη του ο άνθρωπος πέφτει σε απελπισία, που δεν θεραπεύει απολύτως τίποτα. Αντί να το μετατρέψει αυτό σε απελπισία κατά Θεόν, δηλαδή σε μετάνοια, το μετατρέπει σε απελπισία κατά κόσμον. Είναι απογοητευμένος από όλα. Και ψάχνει να βρει τρόπους για να απαλύνει τον πόνο του, αλλά δεν μπορεί να το καταφέρει.
    Όταν τελείως απελπισθεί, τότε καταλήγει σε ένα ιδιότυπο στάδιο αθεϊσμού.(Διαγράφεται κιόλας ένας τρίτος τύπος αθεϊσμού, που θα μπορούσαμε να τον ονομάσουμε μυστικιστικό. Ψάχνει κανείς για αντίδοτα της “κόκκινης ερήμου” της επιστήμης και της τεχνικής, ζητώντας μια εσωτερίκευσή τους, πάντοτε όμως μέσα στα όρια και της μιας και της άλλης – δηλ. μένοντας στην άρνηση του προσωπικού Θεού που έγινε άνθρωπος. Ανακαλύπτουν και πάλι το παράξενο, τις απόκρυφες δυνατότητες του ανθρώπου, τον παλιό συμβολισμό του σύμπαντος). Στο τρίτο αυτό στάδιο αναζητούν την (πνευματικότητα) των ανατολικών θρησκειών, της φιλοσοφίας, αλλά και την ψευδαίσθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης μέσα από ψευτομεσσιανισμούς. Και μπορούμε να πούμε ότι ο σύγχρονος άνθρωπος διακατέχεται από αυτόν τον μυστικισμό που είναι αρρωστημένος.
    Από την ανάλυση αυτή εξάγονται μερικά συμπεράσματα…..
    Το πρώτο είναι ότι δυστυχώς αυτό που είναι ξεπερασμένο στον δυτικό χώρο το ζούμε εμείς στην Ελλάδα. Ζούμε καταστάσεις που ζούσαν οι δυτικοί εδώ και 50 χρόνια. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σε όλα τα ζητήματα. Επηρεαζόμαστε από τη Δύση, αλλά την ξεπερασμένη Δύση, από αυτά που ξεπέρασε η Δύση. Έρχονται σε μας καθυστερημένα μοντέλα ζωής. Έτσι σε πολλά σημεία παρατηρείται το φαινόμενο του αντιθεϊσμού, του πρώτου επαναστατικού σταδίου του αθεϊσμού, που τώρα έχει ξεπερασθεί και στην Δύση, στην οποία ήδη φεύγουν από το δεύτερο στάδιο και αναζητούν το τρίτο, δηλαδή αναζητούν λύτρωση και απαλλαγή από τα εσωτερικά βασανιστικά προβλήματα. Εμείς πάντα είμαστε καθυστερημένοι,σαν Χώρα(ΕΛΛΑΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ!!!)

  4. Την κλίμακα στα ελληνικά θα την βρείς εδώ
    http://onthewaytoithaca.wordpress.com/goodies/#001

    Εσύ μιλάς για τρόπο δράσης των αθεϊστών. Στην Αμερική για παράδειγμα, το σύνταγμα προβλέπει ελευθερία του λόγου και τα διάφορα θρησκευτικά ιδρύματα είναι εντελώς αυτόνομα. Στη Γερμανία όποιος θέλει να ανήκει σε κάποιο δόγμα, πληρώνει και τους λειτουργούς του, και τα λοιπά έξοδα (κάποιες εκατοντάδες ευρώ το χρόνο έξτρα φόρο, αν θέλεις να ονομάζεσαι χριστιανός.) Οι αθειστές-άθρησκοι είναι ~30% αν θυμάμαι καλά.
    Στη Ελλάδα, ΑΠΕΧΟΥΜΕ μακράν από οποιοδήποτε κατάσταση διαχωρισμού εκκλησίας – κράτους, και κατοχύρωση βασικών δικαιωμάτων των άθεων, όπως για παράδειγμα να μην πληρώνουν τους ιερείς με τους οποίους διαφωνούν ιδεολογικά.
    Υπάρχει και ο διάχυτος φονταμενταλισμός στις κρατικές υπηρεσίες, πχ, Γονιός πάει να δηλώσει όνομα για το παιδί του και του ζητάνε χαρτί βάπτισης, πράγμα το οποίο απαγορεύεται.
    Η «ονοματοδοσία» στο ληξιαρχείο είναι πιστοποιημένη διαδικασία του κράτους (υποβάλλεται ένα χαρτί από τους 2 γονείς), η βάπτιση θρησκευτική τελετή που το κράτος δεν την αναγνωρίζει ως έχουσα νομική ισχύ. Παρόλα αυτά, υπάλληλοι του δημοσίου ζητούν χαρτί βάπτισης. Σκέψου το να πας σε μια ισλαμική χώρα, και να σου ζητούν χαρτί από τον τοπικό ιμάμη για το πως λένε το παιδί σου. ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ;

    Αυτά είναι ελάχιστες από τις νοοτροπίες από τις οποίες πρέπει να απαλλαγούμε σαν λαός, για να λέμε ότι έχουμε ίσα δικαιώματα κλπ

  5. Σε αυτά που αναφέρεις με βρίσκεις σύμφωνο, πολλή γραφειοκρατία για το τίποτα, γι αυτό και σου έγραψα Ελλάς στο Μεγαλείο σου……..(το έχω ζήσει με τα δικά μου τα παιδιά)κάτι που στο άμεσο Μέλλον δεν μπορείς να τα αποφύγεις ούτε κι εσύ Φίλε Αντώνη…….
    Τα 7 στάδια είναι απόψεις,(χωρίς να ξέρουν το γιατί) τα διάβασα και ευχαριστώ γι αυτό……
    Όσον αφορά τον Dawkins ένας συγγραφέας Αμφιλεγόμενος ,ένας δήθεν άθεος που στο βωμό τους εύκολου χρήματος ισοπεδώνει την Ιστορία του χριστιανικού δόγματος……
    Αυτό, όμως, που μπορεί να κάνει ο σύγχρονος στοχαστής είναι να δείξει ότι η θρησκεία είναι ένα ανθρώπινο φαινόμενο, ότι είναι μια κίνηση που ξεκινά (από κάτω προς τα πάνω) και όχι μια αποκάλυψη που δόθηκε (εκ των άνω). Αυτό ακριβώς πραγματοποιεί ο Dawkins στα βιβλία του ….Η φυσική εξέλιξη εξηγεί αυτό που δεν μπορεί να εξηγήσει η θρησκεία. Και το θρησκευτικό φαινόμενο, κατά τον Dawkins, είναι προϊόν της φυσικής εξέλιξης του ανθρώπου.
    Ο συγγραφέας εκθέτει διά μακρών τα επιστημονικά λάθη που περιέχονται στις Γραφές, καθώς και τις βλαπτικές συνέπειες της θρησκευτικής πρακτικής. Η επιχειρηματολογία του είναι πειστική σε πολλά σημεία… .Έχει επίσης το πλεονέκτημα της αμεσότητας και της σαφήνειας στην έκφραση, που του δίνουν τη δυνατότητα να εκλαϊκεύει σύνθετες θεωρητικές έννοιες. Καταγγέλλει σε υψηλούς τόνους τον φανατισμό, την αφέλεια και την άγνοια που συνοδεύουν συχνά τη θρησκευτική πίστη. Από ένα σημείο κι έπειτα, όμως, ο αναγνώστης αναρωτιέται αν και ο ίδιος ο Dawkins δεν είναι παρόμοια δογματικός με αυτούς που καταγγέλλει και δεν περιπίπτει σε ανάλογες πλάνες . Έμενα προσωπικά με καλύπτεις πιο πολύ από τον Dawkins, γιατί 1.Ζεις σε Ορ. Χριστιανική Χώρα.2.Ήσουν πολλά χρόνια στην Εκκλησία έχεις πλήρη άποψη.3.Σπούδασες (Φυσική)και έχεις άλλη μα συνάμα σημαντική άποψη για τον πλανήτη.4.Στηρίζεις σε αυτό που είσαι τώρα με απλούς τρόπους. Μια ελεύθερη άποψη μου….

  6. Βασικά,μια δυό αποσαφηνίσεις:
    1. Ο Dawkins δεν νομίζω ότι είναι «δήθεν άθεος». Είναι άθεος εδώ και 30 χρόνια τουλάχιστον (τόσων ετών είναι το πιο παλιό ντοκιμαντέρ του που έχω δει)

    2. Ο Dawkins ζεί σε ένα περιβάλλον όπου η ανεξιθρησκεία είναι εξασφαλισμένη συνταγματικά. Δεν υπάρχει επιβαλλόμενη θρησκεία από το κράτος, ο κάθε ένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, οι θρησκευτικοί οργανισμοί αντιμετωπίζονται ως οργανισμοί και όχι ως κρατικοί φορείς κλπ. Αυτό που αντιμετωπίζει ο Dawkins στην Αμερική είναι η διαρκείς προσπάθεια θρησκευτικών οργανισμών να ξαναμπούν στην εκπαίδευση, μειώνοντας το κύρος επιστημόνων (βιολόγων όπως ο ίδιος) και προσπαθώντας να αντικρούσουν την «εξέλιξη» διαδίδοντας ψεύδη. Επίσης ζεί σε μια χώρα όπου ο θρησκευτικός φανατισμός μοιάζει να είναι πολύ πιο έντονος σε ορισμένες πολιτείες. Είναι προφανές οτι τα επιχειρήματα του είναι άλλου τύπου, (εμείς είμαστε πιο πίσω από την αμερική, η θρησκεία είναι εναγκαλισμένη με το κράτος, ο αρχιεπίσκοπος βγάζει λόγους στη βουλή όπως στο ιράν ο θρησκευτικός ηγέτης επιρεάζει άμεσα το κράτος). Αλλά επίσης ο Dawkins αντικρούει κάθε λογής εκπροσώπους θρησκείας, όχι μόνο Χριστιανούς οποιουδήποτε τύπου.
    Αυτά για τον ίδιο τον Dawkins

    3. Δεν είναι ο μόνος. Μπορεί να είναι φίρμα, εξαιρετικά δραστήριος, να εμφανίζεται όπου μπορεί και να πρωτοστατεί σε αθεϊστικές κινήσεις, αλλά υπάρχουν δεκάδες ως εκατοντάδες άλλοι (λιγότερο) διάσημοι, εδώ και 100δες χρόνια. Στο παρελθόν η εκκλησία κατέπνιγε τη φωνή τους. Στην Ελλάδα, δεν έχω πετύχει σε κανέναν mainstream media κάποιο καθαρά αθεϊστικό ντοκιμαντέρ, η κάποιο που να δείχνει τα επιχειρήματα του αθεισμού. Κάποια που θίγουν το ζήτημα της θρησκείας είναι ελάχιστα. Πχ τον Dawkins από το internet τον έχουν μάθει όλοι, βλέποντας τα ντοκιμαντέρ του και τις συζητήσεις στις οποίες συμμετέχει.

    Αντίθετα, υπερ-προβάλλονται καθαρά ορθόδοξου αντικειμένου συζητήσεις-εκπομπές-ιστορικά και όποιος προσπαθήσει έστω και να θίξει διαχρονικές ιστορικές ανακρίβειες (πχ 25 Μαρτίου, κρυφό σχολείο, «άγιο φως») στοχοποιείται. Έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα για να πλησιάσουμε ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορεί να «ανθίσει» αθεϊσμός και ορθολογισμός στην Ελλάδα, και να έρθει το ευρύ κοινό σε επαφή με τις θέσεις του. (όχι να τις ενστερνιστεί, απλά να έρθει σε επαφή. Οι περισσότεροι απλά δεν έχουν ιδέα για τις κουταμάρες της Αγίας Γραφής, πιστεύουν στη «δημιουργία» (γένεση) κατά γράμμα, δεν ξέρουν τι είναι εξέλιξη η δεν την αποδέχονται, και άλλα πολλά)

  7. Στο ξαναγράφω,με Καλύπτεις γιατί έχεις σαφή και καθαρή άποψη, εγώ γράφω την ελεύθερη άποψη μου(όχι πως είναι η καλύτερη…….
    Σ΄ευχαριστώ για τις πληροφορίες …..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

The Out Campaign: Scarlet Letter of Atheism
url,  tracking
Αρέσει σε %d bloggers: